Har du tänkt ägna dig åt högintensiv träning? Då kan det vara klokt att välja ett par träningstights som är skapta för detta ändamål. Bland annat kan det vara bra om dessa träningstights är tillverkade i ett kompressionsmaterial eftersom detta kan ge stöd åt dina muskler. Dessutom ser sådana träningstights till att saker och ting håller sig på plats under din träningsrunda. Det är också bra om dina träningstights har en bra fuktregleringsförmåga som ser till att transportera bort svett och annan fukt i stället för att suga åt sig det. I de flesta fall är det också bra om dina träningstights är gjorda i ett tätstickat material så att de inte blir genomskinliga. 

Vad mer är viktigt när det gäller träningstights för högintensiv träning? 

Det är också bra om dina träningstights har laminerade sömmar eftersom detta leder till mindre friktion. Det ger dig också en ökad rörlighet vilket förstås är mycket bra oavsett vilken typ av träning man ägnar sig åt. Om det är så att du tänkt träna utomhus på vintern får de träningstights du väljer gärna också ha borstad insida och vara gjorda i ett vindtätt material. Detta hjälper dig nämligen att hålla värmen uppe. Det ska också vara ett snabbtorkande tyg. Tyget får även gärna vara så stretchigt som möjligt, detta eftersom det bidrar ytterligare till en bra rörlighet.  

Välj ett par tights med reflexdetaljer 

Du som tänkt ägna dig åt träning utomhus på vintern, till exempel löpträning, gör också klokt i att välja ett par träningstights med reflexdetaljer. På vintern här i Sverige blir det nämligen mörkt mycket tidigt, och om det är så att du till exempel löper i närheten av en bilväg kan det vara livsfarligt att inte ha några reflexer eftersom det då kan bli svårt för bilarna att se dig. Se som sagt var därför till att välja ett par tights med reflexdetaljer. Utöver detta ska dina tights helst vara gjorda i ett hårt material utan att för den sakens skull begränsa din rörelseförmåga. Många ser det som att det helst av allt ska kännas som ett extra lager skinn över dina ben som du knappt känner av under tiden du tränar. 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *